Tajuk LED

Lataest Info

Friday 12 April 2013

C.N AFGHANI DEDAH PENYELEWENGAN DANA MEMALI OLEH PAS


CK ada terbaca satu entri di Blog Flying Kick yang bertajuk C.N AFGHANI MENCABAR LAGI... PRU13 DAH HAMPIR, PAS TETAP SENGAP BAB TABUNG MEMALI!!!.Gua agak terperanjat dengan tulisan entri tersebut.Moh Baca wey yang dibawah ni sedikit ulasan dari blog Flying Kick

PAS telah songlap duit tabung MAMALI. Memang hampeh sungguh PAS. Dahlah tragedi MAMALI berpunca dari mereka yang telah mengeluarkan FATWA SONGSANG HAJI HADI, menipu pula kononnya PENGGANAS MAMALI sebagai syahid oleh itu jenazah mereka tidak di uruskan mengikut cara Islam. Yang lagi teruk PAS sesatkan pengikut dengan menabur minyak atar atas kubur jenazah untuk menipu dan menyesatkan pengikut.

Namun Zainon @ CM Afghani telah menggemparkan PAS apabila bekas ahli PAS seumur hidup itu secara terbuka mempersoalkan kepimpinan PAS mengenai kemana lesapnya wang tabung Memali.

Insiden Memali berlaku pada 19 november 1985, insiden berdarah di Memali berlaku di Kampung Memali, Baling menyaksikan pertempuran antara 200 anggota polis dengan 400 penduduk, yang didakwa pengikut Ibrahim Mahmud atau lebih dikenali sebagai Ibrahim Libya.

Kejadian tersebut menyebabkan 14 orang awam dan empat anggota polis terkorban manakala 159 lagi ditahan dengan 36 antaranya dikenakan tindakan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Kemudian PAS menubuhkan Tabung Memali yang dikatakan akan digunakan bagi membantu balu, isteri, dan anak-anak yang terjejas dengan insiden tersebut. Ke mana hilangnya dana tabung tersebut, namun persoalan itu masih dibiarkan terawang-awang tanpa jawapan.

Baca Lagi DI Flying Kick

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...